در صورتی که روی سایت شما یک سئو قوی انجام شده باشد هر ماه سایت شما می تواند هزاران بازدید کننده بدست آورد و طبیعی است که می تواند بصورت مستقیم روی فروش و جذب مخاطب شما ارتباط مستقیم داشته باشد. با استفاده از سئو برند شما شناخته شده و می توانید جایگاه ویژه ای در کسب و کار خود بدست آورید. بازاریابی دیجیتال با هدف تقویت و تبلیغ برند از طریق کانال های دیجیتال مختلف مانند وب سایت ها، رسانه های اجتماعی، ایمیل ها و غیره است. بسته به علاقه شما به یادگیری و پیچیدگی وب سایت می توانید برخی از مبانی سئو را خود نیز در آن پیاده سازی نمایید.
در این سال گوگل اولین الگوریتم اصلی در دنیای جدید سئو را تحت عنوان الگوریتم پاندا ارائه کرد. سئو چیست و اصول و استاندارد های آن کدامند، موارد زیادی را شامل میشود که در این مقاله به صورت خلاصه به مهم ترین آنها اشاره شد. همچنین شما باید در خارج از سایت خود نیز مواردی را برای بهبود سئو انجام دهید که به عنوان سئوی خارجی یا Off-page SEO شناخته می شود. در این قسمت با انواع محتوایی که میتوانید از آنها در سایتتان استفاده کنید، آشنا میشویم. در این مرحله تعییین میکنیم که کدام کلیدواژهها برای کسبوکار ما اصلی و کدام یک فرعی هستند.
به عبارتی میتوان گفت به روش ساخت بک لینک ، لینک بیلدینگ میگویند. لینک راهی است که کاربران ازطریق آن، میتوانند بین صفحات اینترنت پیمایش کنند. بک لینکها فاکتور حائز اهمیتی برای موتورهای جستجو، در تعیین اینکه کدام سایتها برای چه کلمات کلیدی رتبه بهتری بگیرند، هستند.
انتخاب بهترین تکنیکها و مباحث راهبردی در آموزش سئو میزبان فا مگ
شما بابت هر کلیکی که کاربر روی تبلیغ شما میکند هزینه پرداخت میکنید. نمونههای ایرانی تبلیغات کلیکی صباویژن و کلیک یاب هستند که شما به ازای هر کلیک پول پرداخت میکنید و قویترین تبلیغات کلیکی در دنیا سایت Adwords است که برای گوگل کار میکند. تبلیغات اینترنتی شامل بنرهای تبلیغاتی، پاپ آپها و تبلیغات کلیکی در انواع وب سایتها است. و در نهایت میتوانید از این راه کسب درآمد کنید و سئو سایتهای دیگران را نیز به عهده بگیرید و درآمد جانبی خوبی از این راه کسب کنید. معایب این روش، این است که معمولا باید هزینه زیادی پرداخت کنید و ریسک اینکه سئوکار خوبی نصیبتان شود یا نه و رتبه خوبی بگیرید را باید قبول کنید. در این حالت شما مبلغ عملیات سئو را پرداخت میکنید و کار را واگذار میکنید، معمولا اکثر مسئولیتها به عهده فرد سئوکار است ولی در اکثر پروژهها مسئولیت تولید محتوا و بهبود سایت را به عهده شما میگذارند.
دو راه پیش روی شما بیشتر نیست، یا سایت خود را به دست متخصص سئو بسپارید که برای شما روی کلمات هدف عملیات سئو انجام دهد و به رتبههای اول گوگل برسید یا خودتان این کار را یاد بگیرید و انجام دهید. این کلمه انگلیسی زمانی ساخته شد که فرآیند رسیدن یک سایت به رتبههای اول گوگل تبدیل به عملیاتی شد که میتوان با اجرای آن رتبههای خوبی در گوگل کسب کرد. و از ابزارهای مهم دیگر که با آن می توانید مورد دوم را بررسی کنید، گوگل آنالیتیکس است. برای آشنایی کامل با گوگل آنالیتیکس و استفاده از بخش های مختلف آن می توانید مقاله گوگل آنالیتیکس را مطالعه کنید.
به این فکر کنید که “چگونه ارتباط پست را تا حد ممکن با کلمه کلیدی بیشتر کنیم”، نه اینکه “چگونه پست را با کلمات کلیدی پر کنیم تا گوگل فکر کند که آن پست با کلمات کلیدی مورد نظر ما مرتبط است”. نکته آخر اینکه باید از کلمه کلیدی هدف در انکر تکست لینک های داخلی خود استفاده کنید. بهترین راهکار این است که از کلمه کلیدی هدف خود در تگ H1 صفحه استفاده کنید. در صورت لزوم، ممکن است در برخی از عناوین فرعی هم از کلمه کلیدی هدف خود استفاده کنید. در اینجا نمونه ای از صفحه نتیجه جستجو برای پست ما با عنوان “متا دیسکریپشن چیست” با کلمه کلیدی هدف “متا دیسکریپشن” آورده شده است.
عواملی مانند لینک سازی داخلی صحیح، سرعت مناسب وبسایت، استفاده از محتوای غنی و … می تواند engagement rate را افزایش و Bounce Rat را کاهش دهد. او به همراه سرگئی برین، ایده بک لینک برای رتبه بندی وبسایت ها را مطرح کردند. بک لینک از وبسایتی به سایت دیگر نشان دهنده اعتبار و ارزش وبسایت مرجع است و به عنوان یک رای برای رتبه بندی محاسبه می شود.
تصمیم مهم اینست که آیا زمان کافی برای یادگیری تمام بخش های سئو دارید یا ترجیح میدهید یک سئوکار برای وب سایت خود استخدام کرده و زمان خود را برای کارهای دیگر صرف کنید. اصطلاحات سئو داخلی و سئو خارجی بر اساس نوع اقدامات شما در وب سایت طبقه بندی می شوند. 1- اول کلمات کلیدی که برای آنها رنک شدهاید را بیابید.99.58 درصد snippetها مربوط به صفحاتی است که با آن کلمه کلیدی در صفحه اول جای دارند. بنابراین اگر در حال حاضر جزو ده تای اول نیستید، شانس چندانی برای snippet ندارید.
- سپس خواهید دید که چه مقدار از ترافیک حاصل از گوگل از کلمات کلیدی همراه با نام برند می آیند و این کلمات کلیدی چگونه در جستجوی گوگل عمل می کنند.
- قدم بعدی برای بهبود سئوی سایت ایجاد بک لینکهای باکیفیت برای سایت است.
- همانطور که ممکن است این جمله کلیشه ای به نظر برسد، اما حقایق زیادی در مورد آن وجود دارد.
ما هرسال با تلاش و پشتکار بسیار، همگام با استانداردهای روز دنیا گام برداشتیم و طی این سالها توانستیم نقش مهمی در اشتغالزایی، آموزش و تربیت نیروی حرفهای در صنعت وب ایفا کنیم. در واقع سئو مجموعهای از فعالیتهای متنوع و مستمر است که اجرای آن هم به دانش و هم به تجربه نیازمند است. تصمیمگیری در مورد این که چه کسی سئو سایت ما را بر عهده بگیرد بستگی به 3 فاکتور اصلی شامل بودجه، منابع انسانی و زمان خواهد داشت.
سئو خارجی (off-page)
ربات های موتورهای جستجو سایت های مختلف را به منظور بدست آوردن اطلاعات مختلف کرال می کنند. اگر به هر دلیلی این کار به درستی انجام نپذیرد بنابراین نمی توانند سایت شما را ایندکس و رتبه دهی کنند. از جمله کارهایی که می توان برای کرال پذیری بهتر انجام داد مواردی همچون ایجاد منوی بردکرامب، بهینه سازی نرخ خزش، لینک سازی داخلی صحیح، عدم ایندکس صفحات بی ارزش و بی کیفیت و… است. در واقع بخش صفر، جایی است که موتورهای جستجو قادر به درک محتوا هستند که صاحبان سایت تولید میکنند و کاربرانی که از طریق نتایج موتور جستجو آن محتواها را میبینند. هدف تمامی موتور جستجوها همین است، یعنی نشان دادن مرتبطترین و بهترین نتیجه به کاربر. از آنجا که هر موتور جستجو یک الگوریتم رتبهبندی متفاوت دارد، باید به الگوریتمهای آنان توجه کنید.