این مورد مفهوم “کیچ” را به شیوه ای سرگرم کننده مجسم می کند. به عبارت دیگر، در حالی که منطق طراحی را دنبال می کند و عقل،ت مطلق را رد می کند، نمادهای سرگرمی به ظاهر «مبتذل» را در طراحی مس، معاصر در حالت خلاقانه «کلاژ» و «دادائیست» ادغام می کند. او با کنایه و انتقاد پوچ، مدل سنتی خانه مس، «کارکردگرا» را روشن می کند و پیچیدگی و تضاد فضا را نشان می دهد.
در طراحی اتاق کودک، ساختار خانواده و تغییرات آینده در نظر گرفته شده است. بنابراین، طبقه پایین یک تخت دو نفره 1.5 متری است تا به خاله فضایی برای ماندن بدهد و کودک را برای خواب و رشد همراهی کند. حالت دهان باز نور بیشتری را به اتاق نشیمن میآورد، در حالی که حریم خصوصی کامل با کشیدن پرده به دست میآید. طبقه بالایی یک تخت 1.3 متری یک نفره است که برای ایجاد امکانات زندگی بیشتر برای ورود فرزند دوم در آینده طراحی شده است. تج،ات پلک مطابق با موقعیت طبقه بالایی است و کودکان می توانند با کنترل دستگاه کنترل “پلک” را باز و بسته کنند و تعامل جالبی با بیرون اتاق ایجاد کنند. علاوه بر سرگرمی تعامل، تج،ات پلک ها نیز می تواند وضعیت ،نان داخل را نشان دهد. اگر پلک ها باز شوند، نشان می دهد که افراد در حالت فعال هستند. اگر پلک ها بسته شوند، نشان می دهد که افراد در حالت استراحت هستند.
نمادهای سرگرم کننده
نام پروژه: خانه شگفت انگیز; آدرس پروژه: جاده سونگیو ج،ی، منطقه چائویانگ، پکن؛ مساحت بنا: 133 متر مربع; شرکت طراحی: کارگاه بعدی; طراحان اصلی: لیو یانگ، لی یانان؛ طراحی عمیق تر طرحواره: وانگ دان. حق چاپ ع،: لی مینگ;
خانه اصلی به صورت دو اتاق خواب و نشیمن به مساحت 133 متر مربع طراحی شده است و رو به شرق به غرب می باشد. با این حال، اتاق نشیمن کم نور است و چنین اتاق نشیمن بزرگی با مساحت 44 متر مربع، تنها یک پنجره 3 متر مربعی در سمت غرب دارد که آن را بسیار تاریک می کند. علاوه بر این، آشپزخانه با املاک عمومی به گوشه ای نزدیک اتاق خواب شمالی فرو می رود و فاصله اتاق غذاخوری و آشپزخانه را افزایش می دهد و ارتباط متقابل آنها را ضعیف می کند و باعث می شود مسیرهای گردش بین آشپزخانه و دو اتاق خواب مت، شود. علاوه بر این، حمام در راهرو قرار دارد، اما اتاق خواب در درونی ترین مکان قرار دارد و از اتاق خواب تا حمام دو ،ت طول می کشد، با فاصله خط متحرک طول، تر 7.6 متر. این چیدمان اصلی همچنین باعث می شود که فضاها همیشه در حالت سردرگمی از نظر رابطه بین خطوط متحرک باشند.
«چهرههای» انسانوارهای انتزاعی در زندگی روزمره اعضای خانواده مانند یک داستان چیده شدهاند که مفهوم «کیچ» را به شیوهای سرگرمکننده تجسم میدهند. «شکل صورت» معصومیتی سرگرمکننده و کودکانه را منتقل میکند، صحنههای تعاملی را از طریق تج،ات پلک ایجاد میکند، حس جالبی به خانه میافزاید و نماد برند منحصربهفردی را تشکیل میدهد.
اتاق غذاخوری و آشپزخانه یکپارچه
پس از بازسازی، اتاق نشیمن را به فضای عمومی مرکزی کل خانه منتقل می کند و استراتژی چیدمان فضایی مناطق عملکردی پراکنده و ایزوله را یکپارچه می کند، بنابراین کل فضا خطوط متحرک کارآمد و منطقی و نور طبیعی نسبتاً همگن را به دست می آورد. علاوه بر این، سازمان فضایی حول فضای عمومی باز مرکزی و به هم پیوسته با سایر مناطق می چرخد و فضای مرکزی با عملکردهای مختلفی مانند اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری، آشپزخانه، فضای سرگرمی و اتاق نشیمن برای سالمندان و غیره لایه بندی شده است. فیگور» رو به فضای عمومی باز است تا نقطه کانونی را تشکیل دهد، با بسیاری از اشکال چهره های متغیر برای تطبیق صحنه های مختلف زندگی. راهرو به آرامی از دیوار منحنی به منطقه ناهار خوری باز آشپزخانه غربی می گذرد و به سمت شرق تا آشپزخانه چینی قابل استفاده مستقل ادامه می یابد و فرم را برای ایجاد یک چیدمان عملکردی منسجم یکپارچه می کند.
حمام بر روی دیوار منحنی کنار راهرو ساخته شد و جهت درب تغییر کرد تا فاصله بین اعضای خانواده که از هر فضا وارد میشوند کمتر شود. گربه بخشی از خانواده است، مطمئناً او نمی تواند راحتی بهداشت خود را نادیده بگیرد. با توجه به راحتی تمیز ، انسان و جداسازی بو، یک غار گربه در دیوار منحنی باز شد تا خط حمل حیوانات خانگی مستقل طراحی شود. اتاق گربه در کابینت حمام زیر سینک حمام نصب شده است، با عملکرد جعبه خاک گربه و توزیع کننده غذای رزرو شده، و سیستم تبادل هوا اضافه شده، به خوبی نیازهای بهداشتی اولیه افراد و حیوانات خانگی را برآورده می کند.
فضای مرکزی به ،وان یک اتاق نشیمن منعطف و باز عمل می کند که چندین عملکرد روزانه مانند ناهار خوری، جلسه، سرگرمی، دفتر، انباری و اقامت موقت به آن اضافه شده است. در محدوده فضا، طراح مدام محدودیتهایی اضافه نمیکند، و او میتواند بهطور انعطافپذیر قرارگیری میز ناهارخوری، مبل، میز قهوهخوری و سایر اجزای کاربردی را در فضای داخلی تنظیم کند. مبل از ضلع شرقی رو به اتاق کودک است و فضایی آزاد برای سرگرمی خواهد بود. ،مت پنجره اتاق نشیمن به ،وان اتاق مهمان برای اقامت موقت استفاده می شود و درب کشویی مخفی در راهرو اتاق کودک می تواند اتاق مهمان را از اتاق نشیمن جدا کند.
اتاق خواب اصلی
از دید اول راهرو، سه قوس، مرز بین فضای داخلی و ناحیه انتقال راهرو را مشخص میکند. این امر راحتی انبار چمدان را برای استاد مرد که اغلب در سفر کاری است در نظر می گیرد، در حالی که تا آنجا که ممکن است مزاحم بقیه اعضای خانواده نمی شود. رختکن در نزدیکی راهرو قرار دارد و یک انبار کوچک مجزا برای ایجاد جدایی بصری بین راهرو و اتاق خواب اصلی در نظر گرفته شده است و استفاده خصوصی از اتاق خواب اصلی را تضمین می کند. “نور آسمان فیروزه ای” بالای راهرو پنجره ای را برای سقف خا،تری باز می کند و توهم نوری نور آسمان را برای روشن ، راهروی تاریک شبیه سازی می کند.
فضای نشیمن چند منظوره
دیوار منحنی یک حرکت پویا ایجاد می کند که به آرامی از راهرو به فضای مرکزی اقامتگاه جریان می یابد، با “چهره انتزاعی در مقیاس بزرگ” که نماد بصری مرکزی فضا است و نقطه کانونی زندگی و دید را تشکیل می دهد. رابط عمودی یک کشش مورفولوژیکی با سقف خا،تری منحنی و کف منطبق ایجاد می کند و با استفاده از نور سه طرفه رو به شرق برای هدایت و گسترش عرض راهرو در دو طرف اتاق غذاخوری بازتر و روشن تر است. از طریق بالکن بسته آشپزخانه می توان آشپزخانه های چینی و غربی را از هم جدا کرد. آشپزخانه اپن غربی با فضای ناهار خوری به هم مرتبط است، در حالی که لوازم متعددی را برای تشکیل یک فضای خانه داری یکپارچه ادغام می کند.
این کیس خانه ای است که برای کودکان طراحی شده است. با طراحی سرگرم کننده و پر از هوس، شگفتی را در هر گوشه ای از خانه به ارمغان می آورد. پیکاسو زم، گفت که میخواهد «مثل یک کودک نقاشی کند» و «شکل صورت» مدتهاست که بهطور مکرر به ،وان یک شی نقاشی توسط استادان مدرن استفاده میشود، و همچنین در سرگرمیهای معاصر با کهن ال،ای آشنا مانند روباتها، Pac نمایش داده میشود. -مرد، و باشگاه میکی موس. ماهیت نمادین چهره به افراد احساس کودکانه، شادی و دوستانه بیشتری می دهد.
“توالت گربه” در حمام
اتاق خواب اصلی به ضلع غربی اتاق نشیمن اصلی منتقل شده است، با یک پنجره 3 متر مربعی که نور آن برای روشن ، کل فضای اتاق خواب کافی است. درهای کشویی اتاق خواب مستر در دو طرف کمد پنهان شده و با بدنه کمد ادغام می شوند. مسیر رفت و آمد از اتاق خواب اصلی تا حمام نیز مستقیم تر است و فاصله از خانه اصلی از 7.6 متر به 3 متر کاهش یافته است.