هدف MDO هنگام طراحی اتاقهای VIP و اتاقهای تج،، راهنمایی فروشگاه مفهومی آتلیه Miss Lu برای امتحان ، شیوههای فروش و تجاری جدید است. برای افزودن انحناهای بیشتر و لمس نرم، طراحان پردههای مخملی را نصب میکنند که مانند معماریهای منحنی خم میشوند و راحتی بیشتری را فراهم میکنند. آینه بزرگتر در مرکز جذابیت بسیار هنری دارد و فضاهای خصوصی بهتری ایجاد می کند.
فروشگاه مفهومی آتلیه Miss Lu Shanghai توسط MDO
در جامعه مدرن، ساختمانها، جادهها و پوشش گیاهی در هم تنیده شده و به هم متصل میشوند تا نظم محیطی پایدار برقرار کنند و افراد در محیط متحرک هستند. بیان آزادی در نظم و احساس نرمی در استحکام، مفاهیم طراحی است که آتلیه میس لو به آنها پایبند است. آتلیه میس لو با الهام از ،ن معاصر با خودآگاهی فزایندهشان، سعی میکند تعادل ظریفی بین «،نگی» و «مدرنیته» پیدا کند: روحیه مدرن بسیار فردی آنها را منع، کند و در عین حال به ویژگیهای اصلی خود وفادار بماند.
در مقابل آینه های چرخان، مشتریان می توانند اولین نگاهی اجمالی به تأثیر کلی آزمایش خود داشته باشند و سپس تصمیم بگیرند که آیا اتاق اتصالات را ، کنند یا نه. اگر راضی بودند، می توانند بیرون بروند و آینه را بچرخانند تا انعکاس آن برای همراهانشان نمایان شود. آینه کاری در زمینه های فضایی مختلف و عمق بیشتر می تواند نیازهای مشتریان را از زوایای مختلف برآورده کند.
تکه هایی از ویژگی های بدن ،ن یک فرم فضایی انتزاعی را تشکیل می دهند. آنها درجه بندی های ظریف نور و سایه را از سپیده دم تا غروب می گیرند. نور طبیعی از شیشه عبور می کند و از دیوارهای بافت عاج و کف تیره منع، می شود. الگوی هندسی ساده و در عین حال نافذ آنها از سایه و نور فضایی آرام و شاعرانه را نشان می دهد.
آتلیه میس لو از ،ن مدرن خودآگاه فزاینده الهام گرفته است و سعی می کند تعادل ظریفی بین ،نه شدن و مدرنیته پیدا کند – وفادار ماندن به ویژگی های ذاتی ،ن و در عین حال منع، کننده فردیت و مدرنیته آنها. این پروژه که در جاده شمالی Shaanxi، شانگهای واقع شده است، در حال بازسازی است تا هویت برند و تصویر برند خود را تقویت کند.
MDO لباس را بازتابی از تصویر ما می داند. طراحی ویترین مغازه و صحنهپردازی لباسها دقیقاً توضیح میدهد که La Scène du Miroir پیشنهادی لاکان چیست. مشتریان در حالی که از کنار ویترین فروشگاه می گذرند خود را در آینه می بینند. تصویر آینه و انعکاس شیشه نه تنها ،مت های از دست رفته را اضافه می کند بلکه ،مت های موجود در فضا را نیز نمایش می دهد تا آن را کامل کند. این بازتاب بصری همچنین توجه مشتریان را به شهرها، خیابان ها، درختان و نور خورشید جلب می کند و تعامل جالبی بین افراد و اشیا ایجاد می کند. به طور خلاصه، انعکاس چندگانه مردم، اشیا، شهرها و طبیعت منجر به رابطه تعاملی بین واقعیت و بازتاب می شود.
سیگنال های بدن غیر کلامی
در حال حاضر، فضای مفهومی که با ،ده فرهنگ آمیخته شده است، به نظر بهترین انتخاب برای فضای ،ده فروشی برای ساخت تصویر جدید است. برای این جنبه، MDO متعهد به کشف رویکردهای واقعاً مرتبط با فرهنگ هر برند از قو،ن پر هرج و مرج عمومی و تجزیه و تحلیل نیازهای داخلی و رشد آینده آنها با سیستم زیبایی شناسی ما است. MDO به دنبال اندازهگیری فضا و بیان احساسات برند با ذهنیتهای معماری است. علاوه بر این، MDO فرهنگ برند را تفسیر میکند، فروش را هدایت میکند و شیوههای تجاری را با تجربه محصول و مشتری به ،وان هسته هدایت میکند.
دیدن مقدم بر کلمات است
بر اساس شبکه خیابان، MDO دیوارها را در زوایای مختلف می چرخاند و ظاهر فضا را به خیابان تغییر می دهد. از نمای شفاف، مشتریان می توانند فضای چند وجهی را از منظرهای مختلف به جای اینکه صرفاً از نقطه دید عمودی ببینند، مشاهده کنند.
معمار مشهور رنسانس، لئون باتیستا آلبرتی، در کتاب فوقالعادهاش درباره هنر ساختمانها در ده کتاب، میگوید که اگر شهر ما را به یاد یک خانه بزرگ میاندازد و خانه بزرگ شبیه یک شهر کوچک است، پس چرا مهم،های مختلف را در این شهر نبینیم. خانه از ساختمان های مینیاتوری شهر؟ کارگاه خانم لوفضای کاملاً جدید، یک ساختمان مینیاتوری انتزاعی است که حول فلسفه ،ن چند بعدی طراحی شده است و هاله ای مینیمال، غنایی و نور، عفونی از خود بیرون می زند.
طراحان آینه را به ،وان یک ،صر ضروری برای تکمیل فلسفه برند و مفهوم فضایی در نظر می گیرند، زیرا مشتریان را به نزدیک شدن ترغیب و جذب می کند. وقتی آینه تعامل بین مشتریان و فضا، بین مشتریان و محصولات و با خودشان را منع، میکند، ویژگیهای برند تکمیل میشوند.
MDO انتظار دارد که سواد بصری مش، بین ،ن ایجاد کند تا م،ا و امکان هویت فردی را کشف کند. در این طرح، تصویر جدید با مفهوم پیچ و خم متمایز می شود و قوس ها و خطوط سطوح مختلف را تشکیل می دهند. برای فضای سیال، دیوارهای بافت عاج و کفهای تیره کاملاً عملکردهای جداگانهای دارند و فضایی دموکراتیک و هنری را میسازند که در آن آزادی بر نظم تأکید میشود.
یک راهرو شبکه بین فضای سوم را پایین می آورد و فضای سنتی ،ده فروشی را ساده می کند. مستقیماً به ورودی منتهی می شود که مشتریان مانند مدل ها در آن راه می روند. برع،، این مدل ها نیز مشتری هستند. کف سخت سنگ تیره مقعر و محدب، حسی کاملاً متفاوت به فرش تیره ابریشمی می دهد – این استعاره ای از ویژگی دوگانه منشاء ،نه است: محکم اما نرم.
دیوارهای منحنی بافت به شدت با ف،ات قفسههای لباس و مبلمان تضاد دارند. نواحی تسویه حساب دارای همان کیفیت مجسمه سازی فضای سه بعدی سفید هستند. این تداوم باعث می شود که چشم مشتریان بدون پرت شدن از محیط به این فضا جمع شود که البته شرایط ایده آلی را برای نمایشگاه سری های خاص این برند ایجاد می کند.
در طراحی، MDO (دفتر طراحی بیشتر) تلاش می کند تا فضا را به طور هماهنگ در شهر ادغام کند. خطوط منحنی و خطوط مستقیم در فضاهای عمومی جدید به همان اندازه که ساختمان ها در شهر بزرگتر چیده شده اند، کاشته می شوند.
نام پروژه: Atelier Miss Lu Shanghai Concept Store; محل پروژه: Shaanxi North Road، شانگهای. مساحت پروژه: 134 متر مربع; زمان تکمیل: ژوئن 2022; تیم طراحی: دفتر طراحی پ،؛ مدیران طراحی: جاستین بریگلند، جیسی چوی. طراحان اصلی: Yanru Yang; دستیاران طراح: جینگ یانگ، منگوئن یو. مدیر ساخت و ساز: بن هه; تامین کنندگان نقشه های ساختم،: Mengling Zhu، Zhiyuan Wang. عکاس: SFAP;