از طرف دیگر، ،مت جلویی بیشتر یک رابط سفید است. رنگهای گرم قرمز و چوب جلوهای فراگیر میدهند. در عین حال، نواحی بزرگ سفید حس فضا را به شما می دهد. این دو رنگ تجربیات فضایی متفاوت در نظر گرفته شده برای داخل و خارج را نشان می دهند.
به ،وان یک توسعه تجاری در سطح خیابان، به ویژه در مواجهه با یک گذرگاه شهری شلوغ، رفتار نما تا حدی منع، کننده نگرش بیرونی طراحی است. نما به صورت عمودی در نسبت 1:1 ت،یم شده است، با نمای طبقه همکف تمیز و ساده است، طبقه اول نفوذپذیری خود را از طریق سطوح وسیعی از شیشه های کف تا سقف برجسته می کند و در حین ترسیم نقشه، تضادی بین مواد و واقعیت ایجاد می کند. محیط روی شیشه
لازم به ذکر است که آینه ها در داخل خانه نیز مورد استفاده قرار می گیرند، با آینه های توکار نقشه برداری از صحنه های بیرونی، ایجاد یک “همجواری” بین داخل و خارج از خانه، که بدون شک ارتباط بین فضاهای داخلی و بیرونی را تقویت می کند و از نظر بصری این دو برداشت را با هم ادغام می کند.
آنها سعی ،د “یک کتاب و یک فنجان قهوه در آفتاب” را در طراحی فضا تجسم کنند و سعی ،د فضایی “کمپینگ” ایجاد کنند. برای آنها قهوه باید مانند کمپینگ باشد، جایی که افرادی که یکدیگر را می شناسند یا نمی شناسند می توانند با هم ارتباط برقرار کنند و گفتگو کنند، روشی جدید برای تعامل.
این طرح یک ژست فراگیر را مستقل از محیط اطراف و ساختمان نشان می دهد، اما به طور همزمان سعی می کند آن را در آغوش گرفته و یکپارچه کند. پنجرههای تاشو به سمت بالا یک تجربه فروش خیاب، ارتباطی به بیرون ایجاد میکنند که با تراس باز برای صرف غذا در فضای باز، به طرز ماهرانهای احساس استراحتگاه را ایجاد میکند.
فرض کنید رسانه های اجتماعی به ،وان راهی برای اجتماعی شدن آزادانه آنلاین در نظر گرفته می شوند. آیا شرکت فراگیر و کافهمانند باز هم میتواند رسانهای برای اختلاط آفلاین باشد؟ به نظر می رسد “غریبه ها و آشناها می توانند برای معاشرت به اینجا بیایند” یک ایده آل و یک امید خوب است. با اجرای پروژه EQUATOR PEAK COFFEE، این شیوه جدید عملکرد و روابط اجتماعی ممکن است دور از دسترس نباشد.
معماران از فضای داخلی به بیرونی، فضا به نما، رویکرد خود را به عملیات و فروش قهوه گسترش دادند و از گذشته فضایی و تجاری به تجربه مصرف کننده اصلی بازگشتند.
جالب اینجاست که “قهوه” به ،وان یک رسانه اجتماعی دیده می شود که از درون به بیرون گسترش می یابد و از درون به بیرون می رود. این طرح همچنین استعاره ای از تقاضاهای اجتماعی رو به رشد جامعه است، به طوری که کافه ها یا کافی شاپ ها اکنون به بی، مجازی از تعامل اجتماعی تبدیل شده اند.
چیزی که EQUATOR PEAK COFFEE میخواهد ایجاد کند، نوع جدیدی از کافههای اجتماعی است، شاید برای بازتاب نیاز روزافزون به تعامل اجتماعی یا شاید برای طرح این نیاز در طراحی فضا. لوفور مفهوم فضا را به لحاظ دیالکتیکی، هم به لحاظ عینی و هم ذهنی، تابع ویژگی های فیزیکی آن و برگرفته از ویژگی های اجتماعی استفاده از آن می دانست.
Yiwu در استان ژجیانگ، مرکز جغرافیایی Hangz،u، Ningbo و Jinhua، با تبادلات فشرده با شهرهای دیگر در ژجیانگ واقع شده است. EQUATOR PEAK COFFEE در مرکز شهر Yiwu قرار دارد و دسترسی آسان به شهر و چشم انداز رودخانه دارد. نزدیک به واندا پلازا و مناطق مس، مجلل است و مخاطبان ثابتی با سطحی از قدرت ،ید دارد.
در گذشته، تصور ما از کافهها در دو مرحله به نظر میرسید: فروش اولیه قهوه خالص یا سبک زندگی مبتنی بر قهوه، همانطور که Starbucks نمونهای از آن است. این دو مدل، چه از نظر روش کار و چه از نظر چیدمان داخلی، هر دو کم و بیش بر حوزه خصوصی تاکید دارند. آنها بسیار درونگرا و خصوصی برای مصرف کنندگان هستند.
مکان: Yiwu; تکمیل شده: 2022.6; ژانر: تجاری; مساحت: 200㎡; شرکت طراحی: WJ STUDIO; مدیر طراحی: Hu Zhile; تیم طراحی: یانگ شی، ژو چنشاوهوا، یانگ لیلیان، ه گووفانگ. عکاس: Zhang Xi;
وقتی صحبت از انتخاب متریال می شود، معمار تلاش می کند تا زبان طراحی را به حداقل برساند تا جلوه بصری را از درون به بیرون به حدا،ر برساند. طراحی کلی رنگ قرمز و سفید است. کف و بیشتر دیوارهای داخلی از آجر قرمز، چوب و سنگ ساخته شده اند که به فضا اجازه می دهد واحد حسی مادی را تشکیل دهد که از داخل به بیرون امتداد می یابد.
معمار تلاش می کند تا رابطه بین ساختمان و شهر را از طریق گسترش بصری ارائه و کشف کند. به،وان یک مرکز شهری با ترافیک تجاری سنگین، به نظر میرسد که نیاز مبرمی به استراحت، مک، برای توقف و استراحت، استراحت و گپ زدن با دیگران، یا لحظاتی برای گذراندن اوقات فراغت در وسط شهر شلوغ دارد.