Hezi SPA هال در Yixing، شهری معروف با مناظر زیبا واقع شده است. کل ساختمان در پنج طبقه به مساحت 3083 متر مربع تشکیل شده است. طراحی کلی پروژه توسط S5 Design ساخته شده است و الهام گرفته از آن از “نقشه سفر کوه ها و رودخانه ها” که به “نقاشی اولین آهنگ” معروف است، می باشد. Fan Riqiao، طراح، ویژگی های جنگل های بامبو محلی در Yixing را با بسیاری از کوه ها و رودخانه ها ،یب می کند.
خطوط به شدت انتزاعی رمانتیسم مهار شده دوران معاصر هستند. آنها طعم شاعرانه اهل ادب را در جهت عمودی و افقی آشکار می کنند و تخیل در یک تصویر بافته می شود. همه وحشی هستند نور مانند یک آبشار است و چکههای آن در اثر نور و سایه بر روی سنگ آب جاری میشود، درست مانند ضربههای قلم مو (باران ، خورده) روی دیوار کوه در نقاشی. در قلب غرفه، نور گرم مانند ماه است و پرده بامبو در هوا آویزان است.
می فو، خوشنویس و نقاش در سلسله سانگ شمالی، یک بار در مورد “سفر به کوه ها و نهرها” با “تاریکی شب” نظر داد. فن ریکیائو نیز زیبایی آن را می داند. نور نه ،ل کننده است و نه خیلی چشم نواز. مک، است تاریک و زیبا، شناور و درخشنده از نور. با همان بسامد ایده های قدیمی و جدید، مردم تخیلات خود را در اینجا گسترش می دهند. شبکه متقاطع سقف، مانند نور و سایه، گوشه ای از جنگل سرسبز را احاطه کرده و آبشارها از بالا به پایین به هم متصل می شوند.
از طریق انتزاع مکرر، ساختمان پنج طبقه به یک “کوه” تبدیل می شود، با یک “دره عمیق” در وسط، “جنگل بامبو” در داخل، و یک “غرفه” در آب، و لذت زیبایی شناختی کاملا جدید و متفاوتی را ایجاد می کند. به نظر می رسد “نقشه رومینگ رودخانه ها و کوه ها” در چارچوب اصلی حک شده است و فرهنگ را به منطق زیربنایی برند Hezi SPA تبدیل می کند.
حجمهای مختلف به تناوب ظاهر میشوند، کوهها و جنگلها ت،یب و بازسازی میشوند و حال و هوا و روح تغییر میکند. هندسه انتزاعی نیازی به نشان دادن استعدادهای خود ندارد، بلکه باید دنیای دیگری را در مع، ظریف خلق کند، مانند دریاچه آینه وارونه و سنگ زیر بامبو. منظر به منظر محدود نمی شود، ظاهر از هم جدا می شود و روح با هم ،یب می شود. پر از جذابیت زیبایی شناسی است.
مجسمههای چوبی روی هم «سنگهای جریان» را برپا می،د و «انعکاس ماه» با یک لامپ روشن میشد. طراح ،اصر سنتی انسان گرایانه را دوباره گردآوری کرد و آنها را در چارچوب زیبایی شناسی مدرن و نظم شناختی ادغام کرد. اگرچه ما واقعاً کوه ها، جنگل ها، نهرها و ص،ه ها را نمی بینیم، اما مانند یک فنجان آب پیچ در پیچ و یک اجاق زغال سنگ در حال پختن چای است.
طراح همچنین از روش تعویض صحنه های کوه و جنگل برای دستیابی به تجربه وارونگی پیوسته در داخل و خارج از فضا استفاده می کند. از طریق بازآفرینی همزمان صحنههای واقعی و مجازی و نقشهبرداری متقابل موقعیت و تخیل، شعر و نقاشی، طبیعت و زیباییشناسی معاصر در فضایی محدود در هم تنیده میشوند، اما همچنین به مردم اجازه میدهد تا حس جدیدی از تعلق فرهنگی به دست آورند و در عین حال باعث ایجاد نامحدود میشود. فکر. در شرایط تغییر زمان، ما دقیقاً چه چیزی را “می بینیم”؟
مسیر سنگی به دره منتهی می شود. در ابتدای تعامل مجازی و واقعی، ناگهان جلوی دروازه کوه ایستادم، به ص،ه های ساحل نگاه کردم و پرده آب را زیر دیوار دیدم. طراح سانگ را به ،وان لنگر در نظر گرفت و فضای کافی برای پوشاندن اتاق داخلی، ساختمان و حیاط و همچنین بیشه بامبو و آلاچیق کم ارتفاع بین پردههای روشن باقی گذاشت. مجازی و واقعی، سایه و نور، فضا را نفس بکش.
مشتری: جیانگ سو هزی؛ شرکت طراحی: S5design; مدیر طراحی: فن ریکیائو; تیم طراحی: Kang QingheJiang XueqinChen Shaofen، Bai Zhi،ng، Wang Jing; عکاسی: STUDIO TEN-Tan Xiao;